נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם בגדים נחשבים כירושה

האם בגדים נחשבים כירושה

יש מי שטוען שלבישת בגדי נפטר, הם סגולה לאריכות ימים ויש מי שלא מעוניין ללבוש את בגדי המנוח בעד כל הון שבעולם. לאמיתו של דבר, לא כל צו ירושה מורה מה לעשות עם בגדי המונח וכאן עולה השאלה, האם הבגדים נחשבים כירושה או לא? בסופו של דבר חשוב להבין כי כל העיזבון שהמנוח מותיר אחריו הוא ירושה. ביין אם מדובר בנכסי נדל"ן ובין אם מדובר בתכשיטים ובגדים… יש פריטים ששווים יותר ויש שפחות. לעניין חלוקת הרכוש, בגדי המנוח לא נחשבים בחלוקה, על פי רוב.

 

מהי ירושה על פי חוק?

לפי חוק הירושה כל אדם שנפטר המותיר עיזבון אחריו (רכוש), מעביר את העיזבון ליורשיו החוקיים. אם המנוח הותיר אחריו צוואה בה הוא מפרט מה כולל העיזבון ומה אופן החלוקה בו הוא מעוניין, ירושה זו תכונה "ירושה על פי צוואה". במקרה כזה חלוקת העיזבון תתבצע בהתאם לצוואה, לאחר אישור של בית משפט או רשם הירושות.

מהי ירושה על פי חוק

ירושה ללא צוואה – מה עושים במקרה כזה?

יש לא מעט מקרים בהם אנשים הולכים לעולמם עוד לפני שהספיקו לכתוב צוואה. במקרה כזה חלוקת העיזבון תהיה על פי חוק הירושה והיא תתחלק בין היורשים החוקיים של המנוח. במקרה כזה על היורשים להגיש בקשה לקבלת צו ירושה, הצו יפרט מי הם היורשים החוקיים ומה אופן חלוקת הרכוש.

ירושה ללא צוואה – מה עושים במקרה כזה 

מי הם היורשים החוקיים על פי רוב?

היורשים הם בעלי קשר דם מקרבה ראשונה, אך גם כאן ישנה מורכבות ותמיד כדאי להתייעץ:

 

בן זוג וילדים

על פי חוק הירושה, הירושה תתחלק בין ילדי המנוח לבין בן הזוג שהותיר. במקרה שמדובר בזוג ידועים בציבור זה יהיה זהה לבן זוג. למידע מפורט בנושא כנסו לקרוא על ידועה בציבור זכויות בירושה.

 

תכל'ס, מה אופן חלוקת העיזבון?

אם יש למנוח בת זוג (מטעמי נוחות אנו כותבים מלשון נקבה, אך זה יהיה תקף גם לבן זוג), היא תקבל את כל המיטלטלין הנמצאים במשק הבית המשותף אותו ניהלו יחד לפני הפטירה. כך בן הזוג יכול לשמור על רמת החיים לה הוא הורגל לפני כן. את כתובת בת הזוג פודים מהעיזבון. ואת היתר הילדים מקבלים לחלוקה ביניהם.

 

בן זוג ואחים

כאשר אין ילדים, הירושה מתחלקת בין האחים לבין בן הזוג. בן הזוג יקבל שני שליש והאחים או צאצאיהם יקבלו את השליש הנותר. חשוב לציין כי יש כאן פינות שלא כולם יודעים – אם בן הזוג היה נשוי למנוח מעל 3 שנים, הוא יוכל לקבל את כל הדירה כירושה. כשאין אחים, בן הזוג מקבל את כל העיזבון שנותר.

 

לסיכום

כספי ירושה ועיזבון מתחלקים על פי חוק הירושה. חשוב לזכור כי ישנה מורכבות רבה בחלוקת רכוש על פי ירושה ולכן חשוב להיעזר בעורך דין לענייני ירושות לקבלת ליווי מקצועי.

האם בגדים נחשבים כירושה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בגדים