נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

הקשר בין סלק לבריאות העור שלנו

סבון מתוק סלק סוכר

סלק הוא ירק שורש מתקתק, סגול וטעים. כשאתם בוחרים לאכול סלק, אתם בוחרים להועיל לבריאות שלכם במספר דרכים לא מבוטל. בין אם אתם מוסיפים גפרורי סלק חי לסלט, מבשלים סלקים או שותים מיץ סלק, אתם עושים טוב לגוף. בין השאר סלק משפיע לטובה על בריאות הלב, משפר את בריאות תהליך העיכול, מייעל את המערכת החיסונית, ובעיקר -עושה הרבה טוב לעור שלנו. ננסה לברר מה הופך את הסלק לבחירה מוצלחת כל כך?

 

סלק טוב לגוף

אנחנו כבר יודעים שכדי לדאוג לבריאות העור שלנו ובאמצעותה גם למראה בריא ויפה של העור, צריך להקפיד גם על מה שמתרחש בתוך הגוף וגם על מה שאנחנו עושים מבחינת טיפוח, באופן חיצוני. ההקפדה על תזונה מאוזנת ובריאה היא אחד המרכיבים המרכזיים לשמירה על עור בריא. סלק הוא ירק שורש בריא מאוד, טעים מאוד ובעל צבע סגול בורדו שלא ניתן להתעלם ממנו והוא יכול לצבוע כל מאכל בוורוד.

הסלק מגיע ממקורות שונים באירופה, באסיה ובאפריקה והוא מכיל כמות גדולה של ויטמינים, מינרלים וכן חומרים אנטי דלקתיים ותרכובות נוגדות חמצון. תכונות הסלק יכולות להועיל לעור גם על ידי טיפול בבעיות עור זמניות כמו אקנה ובמחלות עור כמו פסוריאזיס וגם במקרים של דלקות שונות בעור. חומרים שמצויים בסלק עוזרים להגן על העור מפני קמטים, פגמים וכתמים ומפני החשש להדבקות בסרטן העור, חלילה.

סבון מתוק סלק סוכר

סלק שאוכלים וסלק שלא

הדאגה לבריאות העור ולמראה שלו היא, כאמור, עשייה מחושבת שקושרת תזונה וטיפוח ועוד הרגלי שגרה חשובים כמו הקפדה על שתיית מים ועל שינה מספקת. הסלק האדום האדום הזה הוא אחד מהירקות הבריאים והמועילים ביותר לגוף האדם ובמקרה של סלק, הוא יכול לקחת חלק גם בתזונה מאוזנת כמובן אבל הוא יכול להיות גם מרכיב מועיל וחשוב בתכשירים שמיועדים לטיפוח העור כמו סבון מתוק סלק סוכר שמבוסס על סלק הסוכר שהוא זן של סלק שמשמש לייצור של סוכר לבן.

כתוצר לוואי של סלק הסוכר מתקבלת גם תרכובת שנקראת בטאין והיא עשויה מחומרים שמסייעים לשמירה על לחות בתוך התאים, תכונה חשובה במיוחד לתכשירי לחות לעור.

 

היתרונות שהסלק מעניק לעור

אכילה של סלק או שימוש בתכשירים שמבוססים על סלק מאפשר להעניק יתרונות מעולים לעור. נוגדי חמצון שמצויים בסלק, יכולים למשל להגן על עור הפנים מפני תהליכי חמצון שמזיקים לעור. ויטמין סי שקיים בכמות גדולה בסלק משפיע על יכולת העור להתמודד עם נזקים מחשיפה לשמש וגם מהווה מרכיב מרכזי ביצירת קולוגן שהוא חלבון טבעי שמוסיף לעור גמישות ומחזק אותו. חומרים נוספים שקיימים באופן טבעי בזנים שונים של סלק הם פלבנואידים שמסייעים להגנה על העור מפני הנזקים הפוטנציאליים מהסביבה כמו נזקים מכימיקלים, מזיהום אוויר או מקרינה.

סבון מתוק סלק סוכר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אסתטיקה ויופי