נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם חייבים ללכת תמיד עם ציצית ואילו ברכות מברכים עליה

לובש ציצית

שומרי מסורת נוהגים ללכת עם ציצית ולברך עליה. שכן, זו מצווה "עשה" שכתובה בתורה. יש לא מעט אנשים שתוהים לגבי מצווה זו, כאשר השאלה הנפוצה ביותר בנושא נוגעת לחובת השימוש היומי בציצית. הישארו כאן ותגלו אם צריך ללבוש אותה לאורך כל היום או רק לזמנים מסוימים? מה חשוב לדעת אודותיה? ומה תצטרכו לברך בעת לבישתה?

 

תכירו את הציצית

נפתח את המדריך בהסבר קצר אודות בגד הציצית שמשמש גברים רבים. יש הטוענים שמדובר בבגד שמאפשר לאדם לבטא את עצמו, משום שאופן הלבוש שלו מעביר מסר לאחרים. מדובר בבגד שמייחד אותנו, היהודים משאר האומות והוא מורכב מחור שמתאים להכנסת הראש ו – 4 כנפות וציציות. ניתן למצוא ציציות במידות שונות, כך שילדים, צעירים ומבוגרים יכולים לעשות את המצווה הזו מבלי להתאמץ.

 

מתי צריך ללבוש את הציצית?

התורה מצווה את הגברים ללבוש את הציצית לפחות פעם אחת ביום, במהלך תפילת שחרית. חשוב לציין שיש צדיקים שבוחרים ללבוש את הציצית לאורך כל היום. שכן, הבגד בעל 4 מזכיר להם בכל רגע את המחויבות שלנו כלפי ה' שהוציא אותנו ממצרים (ניתן לראות זאת בפסוק: "וראיתם אותו וזכרתם את כל מצוות ה' ועשיתם אותם". חשוב לציין שעליכם להחזיק בבית בכמה ציציות למבוגרים או ציצית לילדים אם אתם רוצים לקיים את המצווה.

אדם מתפלל

ברכת ציצית

יש ברכה ייעודית ללבישת ציצית וצריך להגיד אותה טרם לבישת הבגד: "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על מצוות ציצית". שימו לב, מתפללים שמתעטפים במהלך התפילה בטלית גדול, לא צריכים להגיד את הברכה הזו, משום שהם פטורים. במצב שכזה צריך לברך את הברכה הבאה: "… אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להתעטף בציצית".

 

רכישה של ציצית – לא עניין של מה בכך

התורה קובעת איך בדיוק צריכה להיראות ציצית כשרה. עליכם להכיר בעובדה זו, משום שתצטרכו לבצע רכישה נכונה של ציצית. זו ההזדמנות לציין שיש דרך שתוביל אתכם לחנות קדושה מומלצת. כזו שמספקת ציציות כשרות שמתאימות לקהל הדתי.

מדובר בחיפוש אחר חוות דעת שנכתבו בפלטפורמות שונות ברחבי הרשת, כאשר ההמלצה היא להיכנס לפורומים שידועים בקרב שומרי המסורת. שכן, שם יש מידע מהימן שנכתב על ידי גולשים דתיים שרכשו בעבר ציצית וגילו שזו מתאימה מבחינת ההנחיות וגם עשויה מרכיבים איכותיים, כך שהיא נשמרת לאורך זמן רב.

 

מילים אחרונות לסיום

התורה מצווה ללכת עם ציצית לפחות פעם אחת ביום, במהלך תפילת השחרית. יש הנוהגים ללכת עם ציצית לאורך כל היום, כדי להזכיר לעצמם ולאחרים את הטוב שה' עשה לנו ביציאת מצרים. בשלב זה אתם מכירים במידע המרתק, כך שנותר לכם רק להעביר אותו הלאה, לאחרים שיתעניינו בו.

ברכת ציצית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
הדפסה על קנבס
איפה עושים הדפסה על קנבס?

הדפסה על קנבס הפכה בשנים האחרונות לפופולרית מאוד. זוהי דרך מצוינת להפוך תמונות דיגיטליות ליצירות אמנות ייחודיות ומרשימות, שניתן

הדפסה על קנבס 
הדפסה על קנבס

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר המתעניינים בהדפסת תמונות על גבי קנבס. שכן, מדובר בהליך קל ליישום שהופך